خوراکی های مفید روغنی

روغن حیوانی

از خوراکی های مفید و مورد تایید طب سنتی روغن حیوانی است که باید به جای روغن نباتی و روغن مایع مصرف شود. آخرین تحقیقات علمی دنیا نشان می دهد که اسید لینولئیک و آراشیدونیک روغن های حیوانی سبب افزایش HDL (چربی خوب) و کاهش LDL (چربی بد) می شود. از نظر طب اسلامی و طب سنتی خواص روغن حیوانی بی شمار است. از آن جمله می توان به استخوان سازی، کاهش غلظت خون، کاهش چربی های زاید شکم، شادابی و سفیدی پوست و سم زدایی از بدن اشاره کرد. تغذیه ی سلول های خود عضله ی قلب، از اسیدهای چرب است که تنها در روغن حیوانی به وفور یافت می شود. یکی از ارکان طول عمر و جوانی پایدار از نظر طب سنتی مصرف مداوم روغن حیوانی است.

فراموش نشود که رسول خدا (ص) فرموده اند: ” روغن حیوانی دواست “.
امام صادق (ع) فرموده اند: ” به همان اندازه که روغن حیوانی مصرف می شود، به همان اندازه چربی از بدن شما دفع می شود (یا می سوزد). یکی از بهترین درمان های چاقی مصرف مداوم روغن حیوانی با غذاهاست “.

جایگزین روغن حیوانی، روغن زیتون، کره ی حیوانی، روغن دنبه، روغن کنجد و روغن هسته انگور است. روغن دنبه نه تنها ضرر ندارد بلکه خواص فراوانی دارد. از جمله ی آن می توان به کوچک کردن سایز شکم اشاره کرد! مصرف اندکی روغن حیوانی پس از هر غذا ثقل طعام را از بین می برد.

طرز تهیه روغن دنبه : ۴ کیلوگرم دنبه را چرخ کرده و با ۲ عدد پیاز ۴ قاچ شده و یک کاسه ماست و قدری گلاب و هل حرارت می دهیم تا به حد قهوه ای شدن برسد. روغن ذوب شده را مرتب از سر ظرف کم می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *